Naukowy.pl

Na początek => Na każdy temat => Sport => Wątek zaczęty przez: Nua w Maj 12, 2005, 07:26:23 am

Tytuł: 100 basenow 50 metrowych
Wiadomość wysłana przez: Nua w Maj 12, 2005, 07:26:23 am
ok, chcialbym napisac ze wczoraj zrobilem 100 basenow 50 metrowych uzywajac
Catalysta 4 (TYR.com) w plywaniu bez odpoczynku (od razu nawrot ) , zajelo mi to okolo 1.5 h

na poczatku , jak zwykle najtrudniej , liczenie ze to np basen 8 , 9 itd
ogolnie do 50 basenu to walczylem z motywacja zeby nie przestac plywac,
po 50 to juz nie moglem bo setny basen byl tak blisko

tak okolo 70 to lapaly mnie kurcze lydek ( bardzo fajna sprawa, takie urozmaicenie , w plywaniu ) ale plywalem , moze tylko z lekkim bolem , no chociaz jak mi achillesa naciagnelo to bol jak cholera , ale jak mowie plynalem dalej :D

po co to pisze ,

bo dla mnie , czyli dla osoby ktora nie plywa w rzadnej sekcji ( ogolnie to plywam nienajlepiej technicznie ) sto basenow to taka magiczna licba

dwa lata temu po raz pierwszy przeplynolem 100 basenow ale 25-metrowych , i zastanawialem sie kiedy zrobie setke na 50 metrowym

po przeplynieciu , jak wrocilem do domu to od razu kima , i dzis jestem jak po operacji waszystkiego , czyli wszystko mnie boli (no prawie:) )

jak by ktos nie wiedzial dlaczego tak plywam to odpowiadam
endorfiny

podczas wysilku fizycznego , odpowiednie neurony w mozgu syntetyzuja endorfiny , ktore wplywaja na samopoczucie itd.

z chemicznego punktu widzenia , endorfiny sa podobne do morfiny

egzogenne endorfiny sa bardzo silnie uzalezniajace , jeden joint i jestes uzalezniony

mozna powiedziec ze ci ktorzy uprawiaja spprty wytrzymalosciowe sa tak naszprycowani endorfinami , ze ciagle sa na haju , oczywiscie endogenne endorfiny nie moga byc porownywane do narkotykow w sensie tym ze nie szkodza organizmowi tylko mu pomagaja

poza tym kto uprawia jakis sport , przyzna mi racje ze po wysilku czuje sie dobrze , i wogole jest optymistycznie nastawiony do zycia ...

to wszytko sprawa endorfin i innych tego typu zwiazkow chem. jeszcze nie odkrytych

ok to tyle

btw.
nastepny tego typu post napisze jak przeplyne 200 basenow 50 metrowych , co nastapi albo po wakacjach , albo wcale (bedzie trudniej bo bede mial juz TYR's Catalyst 5)


cya
Tytuł: 100 basenow 50 metrowych
Wiadomość wysłana przez: mighty_pirate w Maj 12, 2005, 10:08:51 pm
ciekawe jaki jest rekord guinesa w tej kategorii :P

pozdrawiam
Tytuł: 100 basenow 50 metrowych
Wiadomość wysłana przez: Bartko w Maj 13, 2005, 01:09:59 am
zgadzam się z kolegą.
ja chyba uzależniłem się od biegania.
czasamia kur**** mnie bierze jak nie mogę iść pobiegać (kontuzja, duży deszcz)
czy na pewno jestem uzależniony? - sam nie wiem. po prostu po co mam przestawać skoro to lubię i dodatkowo wpływa pozytywnie na moje zdrowie. (no może się nie oszukujmy - nogi się niszczą - szczególnie po godzinnym chodniku)