Naukowy.pl

Humanistyczne => Język polski => Prezentacje maturalne => Wątek zaczęty przez: pica_im w Wrzesień 29, 2005, 09:45:11 pm

Tytuł: "Omów funkcje języka w reklamie" - wybór literatury.
Wiadomość wysłana przez: pica_im w Wrzesień 29, 2005, 09:45:11 pm
witam wszystkich!!!
oto mój temat: Omów funkcje języka w reklamie

Jeżeli macie jakieś książki które mógłbym wykorzystać w tym temacie prosze bardzo je tu zamieścieć. z góry wielkie dzięki.
pozdro dla wszystkich!!!
Tytuł: "Omów funkcje języka w reklamie" - wybór literatury.
Wiadomość wysłana przez: Mery w Wrzesień 29, 2005, 11:00:11 pm
Co mi sie udało znaleźć:

http://prace.sciaga.pl/10701.html
http://www.twoja-firma.pl/slownik/jezyk-reklamy.html
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/I/IK/zwolinski-slowo-04.html

Poza tym:

1. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 1999 – błyskotliwa i przystępnie napisana analiza języka reklamy autorstwa znanego i cenionego znawcy języka polskiego. To pozycja obowiązkowa, jeśli zdecydowałeś się na takie zagadnienie. Profesor Bralczyk udowadnia, jak bardzo język reklamy różni się od tego, którym posługujemy się na co dzień. Obnaża także mechanizmy rządzące światem wykreowanym przez reklamy

2. Jan Goślicki, Sztuka reklamy, Kraków 1993 – jeśli uważnie przejrzysz tę książkę, na pewno natrafisz na interesujące fragmenty. Niestety, tylko do przejrzenia ze względu na trudny, enigmatyczny język

3. Marek Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2002 – ponieważ autor podaje “równolegle” przykłady z polityki i reklamy (prawdę mówiąc, tej pierwszej poświęca trochę więcej miejsca), będziesz zmuszony do nieraz mozolnego wyłapywania ważnych informacji. Ale naprawdę warto!

4. Stanisław Kuśmierski, Reklama jest sztuką, Warszawa 1996 – przystępnie napisane (prawie kawa na ławę); jeśli tę pozycję przeczytasz jako pierwszą, zdobędziesz podstawowe wiadomości i łatwiej Ci będzie przebrnąć przez kolejne opracowania

5. Ewa Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001 – ta książka stała się bardzo modna i warto, byś umieścił ją w swojej bibliografii. Jest nie tylko modna, ale i mądra, wartościowa, wiele można się z niej dowiedzieć. Lekturę może utrudniać skomplikowany język i fachowe pojęcia; jednak spróbuj podjąć to wyzwanie

----

Mam nadzieję, że coś sie przyda :-)

[ Dodano: 29 Wrzesień 2005, 23:05 ]
Aha, tu jest Bralczyk namacalny ;-)

http://allegro.pl/show_item.php?item=66077652
Tytuł: "Omów funkcje języka w reklamie" - wybór literatury.
Wiadomość wysłana przez: pica_im w Wrzesień 30, 2005, 08:33:32 am
wielkie dzięki mery za pomoc. masz u mnie piwo :D
pozdro