Wysłany przez: pannacotta
« dnia: Październik 23, 2013, 11:33:05 am »
$interwencje_id=array( "2", //Mr_Maks "4578", //przem_as "9321", //_Mithrandir "8531",//diglet "3679",//idgi "9587",//Kris "1892",//dudu21 "3902",//majka0503 "20758",// Berna321 "21163", //Piotr_Servis "23574", //Szymon P "23172", //Jakub J "10509",// Ascara ); $teamchat_id=array( "2", //Mr_Maks "4578", //przem_as "15579",//Redakcja "9321", //_Mithrandir "8531",//diglet "3679",//idgi "9587",//Kris "1892",//dudu21 "3902",//majka0503 "20758",// Berna321 "21163", //Piotr_Servis "10509",// Ascara //redakcja "22612", //Jurkowska K "16501", //kasia 2404 "22429", //Koralina "22625", //magda.t "23172",//Jakub_J "23574",//Szymon "24470",//Imponderabilia ); $redaktorzy_id=array( "2", //Mr_Maks "4578", //przem_as "15579",//Redakcja "9321", //_Mithrandir "8531",//diglet "3679",//idgi "9587",//Kris "1892",//dudu21 "21163", //Piotr_Servis "22612", //Jurkowska K "16501", //kasia 2404 "22429", //Koralina "22625", //magda.t "23172",//Jakub_J "23574",//Szymon "24470",//Imponderabilia ); $macierzid=array( '199', // BRUDNOPIS //komp '90', // matematyka '118', // informatyka i nowe technologie '99', // geografia i ekologia '89', // fizyka '91', // chemia '94', // biologia '188', // filozofia '131', // historia sztuki '95', // j. polski '97', // j. ang '92', // j. niem '130', // psych. i socj. //artykuly '119', //bio '123', //med '126', //chem '127', //astron '128', //fiz '132', //geo '124', //inf '165', //mat '135', //pedagogika '166', //psych,socjo '179', //archeo '175', //telekom '185', //archi '197', //politologia '203', //technika '210',//historia '214',//archiwum medycyna '230',//ekonomia art '231',// Konkursy i nagrody '193',//wydarzenia '192', //ogolne art //doniesienia //'168', //med //'169', //bio //'170', //fiz //'171', //astron //'172', //chem //'173', //geo //'174', //mat //'177', //ekonomia //'178', //inf //'180', //wos , politologia //'181', //psycho / socjo //'183', //pedagog //'205', //technika //'208',//historia //'212',//ogolne doniesienia //'236',//Archeologia, Antropologia, Etnologia /////////////////// // matura '120', //matura 2009 '121', //matura 2008 '136', // matura info pozostale '200', // matura 2010 '238', // matura 2011 '242', // matura 2012 '196', //sprawdzian '195', //gimn '133', //biografie '191', //nowosci wydaw. '198',//wynalazki '25',//regulaminy '36',//kacik tworczosci '216',//cordis // Nauka w Polsce '220','222','224','225','226','227', '237',//arch don '241',// LAUR NAUKOWY ); $dzialy_arch=array("121","214","237"); $art_i_wyd=array( '119', //bio '123', //med '124', //inf '126', //chem '127', //astron '128', //fiz '132', //geo '135', //pedagogika '165', //mat '166', //psych,socjo '179', //archeo '175', //telekom '185', //archi '192', //ogolne art '193',//wydarzenia '197', //politologia '203', //technika '210',//historia '214',//archiwum medycyna '230',//ekonomia '231',// Konkursy i nagrody //// '133',//biografie '198',//wynalazki ); $zadania_id=array( '75', //biol i bitechn. '82', //chemia '80', //fizyka '77', //geogr. i ekol. '84', //inf i nowe techn. '74', //matematyka '186', // ekonomia, przedsie... '76', // hist i archeologia '73', //j.polski '83', // j. ang '79', // j.francuski '78', // j. niem '157', //j. obce - pozostale '113', //politologia/wos '81', //pozostale ); $kompendium_id=array( '90', // matematyka '118', // informatyka i nowe technologie '99', // geografia i ekologia '89', // fizyka '91', //chemia '94', //biologia // '188', // filozofia '131', // historia sztuki '95', // j. polski '97', // j. ang '92', // j. niem '130', // psych. i socj. ); $dyskusje_id=array( '141', // architektura/budowle '144', // astronomia '147', // biologia i bitechnologia '148', // chemia '139', // fizyka '150', // geografia i ekologia '152', // inf. i nowe technologie '154', // matematyka '156', // medycyna '161', // telekomunikacja '142', // ekonomia, przedsiebiorczosc '143', // filozofia '145', // hist. i archeologia '146', // historia sztuki '149', // j. polski '151', // j. angielski '153', // j. francuski '155', // j. niemiecki '184', // pedagogika/ szkolnictwo '161', // psychologia/socjologia '163', // politologia/wos '160', //prawo '138', //dyskusje dotyczace matury '164', //pozostale ); ?>
Zaloguj się lub zarejestruj. | Lipiec 02, 2022, 06:46:34 am |
![]() online od 1999 roku! |
AktualnościWitamy w nowej wersji portalu Naukowy.pl |
Poziom egzaminu | Tre?ci nauczania, które nie b?d? sprawdzane na sprawdzianie i egzaminach w roku szkolnym 2008/2009 |
Sprawdzian w klasie VI | Procenty. Przyk?ady przyporz?dkowa?; zaznaczanie punktów o danych wspó?rz?dnych i odczytywanie wspó?rz?dnych punktów na p?aszczy?nie. Przyk?ady odbi? lustrzanych; o? symetrii figury. K?ty wierzcho?kowe; k?ty przyleg?e. Ostros?upy – ich siatki i modele. Walce, sto?ki, kule – rozpoznawanie w sytuacjach praktycznych. |
Egzamin gimnazjalny | Przyk?ady liczb niewymiernych. Wzory skróconego mno?enia. Interpretacja geometryczna uk?adu równa? liniowych z dwiema niewiadomymi. K?t ?rodkowy i k?t wpisany oparte na tym samym ?uku. Przyk?ady przekszta?ce? geometrycznych. Proste równoleg?e przeci?te trzeci? prost?. Twierdzenie Talesa. Wzajemne po?o?enie prostej i okr?gu; prosta styczna. Równoleg?o?? i prostopad?o?? w przestrzeni. |
Egzamin maturalny z matematyki – poziom podstawowy | Podstawowe poj?cia rachunku zda?. Pot?gi o wyk?adniku niewymiernym. Logarytmy; podstawowe w?asno?ci logarytmów. Dzielenie wielomianów, twierdzenie Bézouta. Definicja ogólna funkcji homograficznej i jej w?asno?ci. Sposoby rozwi?zywania nierówno?ci z funkcj? homograficzn?. Przekszta?cenia wykresów funkcji liczbowych: y=-f(x), y= f(-x). Twierdzenie o okr?gu wpisanym w czworok?t i okr?gu opisanym na czworok?cie. Opis pó?p?aszczyzny za pomoc? nierówno?ci. Miara ?ukowa k?ta. Definicje funkcji trygonometrycznych dowolnego k?ta. Wykresy funkcji trygonometrycznych. Funkcja wyk?adnicza. Równania trygonometryczne; sin x=a, cos x=a, tg x= a, dla 0o < x <90o. Równanie okr?gu (x-a)2 + (y-b)2= r2 |
Egzamin maturalny z matematyki – poziom rozszerzony | Twierdzenie o rozk?adzie liczby naturalnej na czynniki pierwsze. Wzór (a – 1)(1 + a +...+ an-1) = an -1 |
Dodatkowe informacje:
1. Na egzaminach zewn?trznych w roku szkolnym 2008/2009 obowi?zuj? dotychczasowe standardy wymaga? egzaminacyjnych w zakresie zgodnym z now? podstaw? programow? z matematyki, z uwzgl?dnieniem tre?ci powy?szego komunikatu.
2. Og?oszenie listy tre?ci, które nie b?d? sprawdzane na egzaminach zewn?trznych w roku szkolnym 2008/2009, nie powinno prowadzi? do odst?pienia od realizacji tych tre?ci w szkole, je?li wyst?puj? w aktualnych programach nauczania. Wydawcy podr?czników deklaruj? podj?cie dzia?a? zmierzaj?cych do upowszechnienia informacji o sposobach realizacji nowej podstawy programowej z matematyki z wykorzystaniem dotychczasowych podr?czników i zbiorów zada?. Dotyczy to w szczególno?ci propozycji modyfikacji rozk?adu czasu po?wi?canego na realizacj? materia?u programowego.
3. W dodatkowym komentarzu Marek Legutko opisuje rol? podstawy programowej z matematyki w kontek?cie wymaga? egzaminacyjnych.
4. Ograniczenie zakresu tre?ci nie oznacza obni?enia wymaga? egzaminacyjnych. Przeciwnie – ma s?u?y? zwi?kszeniu efektywno?ci kszta?cenia matematycznego w szkole, ukazywanej m.in. poprzez wyniki egzaminów zewn?trznych. Szerzej o tym pisze w swoim komentarzu prof. Zbigniew Marciniak, przewodnicz?cy zespo?u ekspertów, który przygotowa? propozycje zmian w podstawie programowej i standardach wymaga? egzaminacyjnych.
5. Szczegó?owy komentarz do dotychczasowej podstawy programowej z matematyki w szkole ponadgimnazjalnej ko?cz?cej si? matur? zaprezentowano w zaktualizowanym „Informatorze o egzaminie maturalnym z matematyki w latach 2008 i 2009” opublikowanym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.edu.pl) i okr?gowych komisji egzaminacyjnych. W informatorze tym znajduj? si? te? przyk?ady zada? egzaminacyjnych odnosz?cych si? do aktualnego zakresu tre?ci nauczania.