Naukowy.pl

Ścisłe => Fizyka => Dyskusje => Wątek zaczęty przez: bialybiel w Luty 21, 2007, 09:01:36 pm

Tytuł: Największy silnik Disla na świece
Wiadomość wysłana przez: bialybiel w Luty 21, 2007, 09:01:36 pm
http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

Robi wrażenie :)  Co o tym powiecie ? :D
Tytuł: Największy silnik Disla na świece
Wiadomość wysłana przez: wymiennik w Luty 21, 2007, 11:46:36 pm
Nieźle ponad 110 tyś. koni mechanicznych mocy i to przy 102 obrotach na minute. Jak strzele sobie taki silniczek do swojego autka, to mi karoseria w miejscu zostanie na światłach.
Niezłe spalanie.

Widże, że kolega Борат jesy miłośnikiem Misia.

To jest miś na skalę naszych możliwości! Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom!
Tytuł: Największy silnik Disla na świece
Wiadomość wysłana przez: bialybiel w Luty 22, 2007, 08:36:58 am
Co ciekawe takie siniki używane są do napędu tankowców. Najpierw są skałdane w wielkich halah produkcyjnych , gdzie następnie badane są jego parametry. Puźniej zostaje on rozebrany na częsci pierwsze i częsci przewozi się do stoczni . W stoczni znowu jest skałdany , ale już w statku. Silniki takie mogą się kręcić w prawo lub lewo , bez zastosowania żadnej przekładni , bo jak wiadomo przekładnia do takiego wielkiego silnika musiała by być równie wielka jak on. Kierunek obrotowy może być zmienainy dzięki rozruchowi spręzonym powietrzem.

Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Tytuł: Największy silnik Disla na świece
Wiadomość wysłana przez: wymiennik w Luty 22, 2007, 10:56:59 pm
W jakim celu śruba może sie kręcić w obu kierunkach? Czy to coś ułatwia?

Jedziecie do stolicy kraju kapitalistycznego, który to kraj ma być może tam i swoje plusy. Rozchodzi się o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów.
Tytuł: Największy silnik Disla na świece
Wiadomość wysłana przez: bialybiel w Luty 23, 2007, 08:55:30 am
Jeśeli śróba statku może kręcić się w prawo lub lewo ,dlatego wtedy stakek może płynąć do przodu lub do tyłu. Ułatwia to manewrowanie ogromnych pełnych tankowców, takich jak np :Jahre Viging http://supertankers.topcities.com/id44.htm , który po całkowitym załadunku , zanuzony jest na 28.5m . Tankowiec taki wpływający do portu jakieś rafineri aby wytankować rope , musi być opowiednio ustawiony w doku rozładunkowym. Pomagajom mu w tym holowniki , lecz one nie wystarczają żeby ustawić odpowiednio statek , dlatego sam tankowiec odpowiednio manerwurje płynąc do tyłu i do przodu. Tak jak przy parkowaniu auta na zatłoczonym parkingu , tylko tankwcem jest "troszke" trudniej i dłużej  :D

Hochwander: Olu idź... zobacz co jest dzisiaj na obiad w bufecie... Bardzo porządna dziewczyna.
Miś: Trudno! Co robić...